12 de gen. 2013

Chronicle


Chronicle (2012)
Director: Josh Trank 
Intèrprets: Dane DeHaan (com a Andrew Detmer), Alex Russell (com a Matt Garetty), Michael B. Jordan (com a Steve Montgomery)


(n. de l'a.: Com se m'està acumulant la feina, entro els resums a sac, sense matar-m'hi gaire. Bàsicament bolcaré els apunts que prenc en un trosset de paper just quan acabo de veure la peli. M'agradaria complementar-ho amb fotos i enllaços i arguments més explicats, però no dono a l'abast.)


Aquesta peli no la coneixia de res, però quan em vaig assabentar que volien fer una nova peli dels 4 Fantásticos, i que li havien encarregat precisament al director d'aquesta, vaig voler donar-li una oportunitat.

La peli comença amb l'Andrew, un tio raro, inadaptat. Un freak, vaja. Té a sa mare malalta, i son pare no treballa i el maltracta una mica i tal. Ell, per passar el temps i abstreure's una mica de tot allò, decideix agafar una càmera de vídeo a gravar-ho tot. La peli és tota a base d'aquestes gravacions i, en menor mesura, de les gravacions de càmeres de seguretat i d'una noia que va al mateix institut i té un vídeo-blog.

Un dia, l'Andrew, un cosí i un amic descobreixen un avenc amb una cosa rara dins, com uns cristalls. I de cop adquireixen poders telequinèsics molt forts. Al principi investiguen el tema poc a poc, fent bromes, pujant faldilles (òbviament), .... 

L'Andrew els utilitza en un concurs de talents, guanya molta fama, i tot plegat se li acaba pujant al cap. Tant, que acaba fent atracaments (primer per aconseguir calés per a les medicines de sa mare) i matant a gent (a l'amic, per exemple, tot i que és per accident). Al final, ha de lluitar contra molts polis, i son cosí acaba matant-lo. El cosí acaba desapareixent, i dient que farà servir el poder per a fer el bé.

És com una mena de gènesis d'un superheroi, però des d'un punt de vista més.... realista. També planteja una mica el tema de que què faríem nosaltres si, de cop, adquirim poders. La peli es fa curta, i és com a diferent. Es deixa veure la mar de bé. I és un altre punt de vista més terrenal superherois.

Recomanable? Sí. Val la pena. Imprescindible? Jo no diria tant. Home, si et va el tema superheròic i tal, potser sí.
 


(https://www.facebook.com/Chronicle)




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada