20 d’oct. 2012

Els Amics de les Arts a Alcover




Concert: Els Amics de les Arts
Lloc: Pavelló Municipal d’Alcover



Sisena oportunitat de gaudir de l’Espècies
 en directe. Aquest cop a Alcover, encara més a prop de casa. Tot i que els vents no eren favorables, una oportunitat com aquesta no s’havia de deixar escapar.

Ha estat un concert.... estrany. Fins dos dies abans no vaig aconseguir les entrades (gràcies, Maria José!!). De fet, fins no gaires dies abans tampoc vaig decidir del tot si hi anava, i amb qui ho feia. Total, que es va presentar el Dissabte i amb prou feines havia fet les habituals campanyes que faig a Twitter abans d’anar a un concert d’Els Amics de les Arts. Ni tan sols m’havia fet jo gaire a la idea que hi aniria.

Tenia clar que era un concert tard, i que el cansament es podia notar. I tenia clar que seria un concert koete. També potser per això tampoc m’havia fet gaires il·lusions. Era el típic concert que, sent prop de
casa, si no hi anava m'en penediria. I si hi anava, potser tampoc el trobaria.... per tant. Sigui com sigui, hi vaig acabar anant.  

De gent.... molta molta no hi n’havia. Suposo que el preu de les entrades hi va ajudar. La pluja no va ser excusa, ja que el lloc era cobert. L’hora tampoc era la més propícia: les 12 de la nit. I els teloners, Se Atormenta una Vecina, tocaven després, en comptes d’abans. No sé si es podrien qualificar de teloners. En tot cas, podríem dir que compartien cartell.

Anècdota: la gent que hi havia darrera la barra servint cerveses anaven tots amb una samarreta taronja. Estaré creant una tendència?

(Foto: Pol Cruells)

 El concert no va arribar a una hora i tres quarts, i el setlist va ser l’habitual, amb l’excepció del Homes d’Escòcia. La vaig trobar a faltar, i molt, ja que m’encanta la grapadora. Però també és cert que potser no era el lloc ni el moment de fer-la. Hagués passat el mateix que va passar a Ascó, que la gent estava de Festa Major i la cançó hagués passat sense pena ni glòria. I no és cap crítica ni molt menys. Cada tipus de concert ha de tenir les seves cançons. Per exemple, si que em vaig atrevir a fer campanya pro-Factotum pel concert de Tortosa, però ni se’m va passar pel cap fer-la per aquest. S’ha de reconèixer que el repertori que porten en directe ela Amics està molt ben compensat, i amb uns mínims canvis resulta d’allò més efectiu. 

Al ser un bolo koete, les introduccions als temes van estar retalles (quan no suprimides del tot), i per exemple ens vam quedar sense la història del Pol a Guionistes, i sense petó al B&B. I la presentació del Ciència Ficció es va adaptar per a la ocasió. I òbviament, no val faltar referències a que el Ferran és de la zona. 
(Foto: Mar Camacho)

 El so no va estar malament, tot i que de vegades al Joan Enric o al Ferran se’ls sentia amb dificultats. Això sí, el solo de trombó del Tutu al 4-3-3 i el del Santi de la Rubia al saxo al Matrimoni Arnolfini, van brillar molt. I el del Jaume Peña amb el flugel als Ocells, brutal, com sempre. Suposo que després d’haver-los vist unes quantes vegades, ara em puc fixar amb els detallats, i gaudir encara més d’aquests solos, o de les línies de baix del Pol al Matrimoni Arnolfini, o de veure i gaudir del ritme (mai més ben dit) del Ramon, o de veure l'anar i venir d'Els Amics damunt de l'escenari.
(Foto: Ariadna Brunet)

 Al final no ens vam quedar tampoc a saludar al personal. Era una mica tard. I plovia.

No sé si aquesta haurà estat la darrera vegada que els hauré vist en directe en aquesta gira, però sí que és segur que és una de les darreres. No sé per què, però per aquí a baix no tenen el seguiment que tenen en altres zones (terres gironines, per exemple). Tinc la sensació, tot i haver-los vist unes quantes vegades, que m’he perdut aquells concerts bons, aquells que llegint després les cròniques al seu blog notes que han estat dels bons, dels que queden guardats a la memòria.

Sigui com sigui, he tingut la sort de veure’ls diverses vegades. I puc dir que en totes i cadascuna d’elles he gaudit molt molt del concert. I no és que aquest d’Alcover hagi estat fluixet. Ans al contrari. Ha estat un molt bon concert. Magnífic. El que passa és que els altres han estat encara millors.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada