4 de maig 2013

Guía del mal padre


Guía del mal padre

Autor: Guy Delisle


(n. de l'a.: res, que no hi ha manera de portar-ho al dia. No em pensava pas que em portés tanta feina fer les actualitzacions, ni que arribaria a veure tantes pelis i escoltar tants discos i llegir tants llibres i anar a tants llocs. Bé, potser tampoc tinc un consum molt alt de tot això, però sigui com sigui, no pensava que em portés tanta feina tot plegat. Així que seguiré entrant els resums a sac, sense matar-m'hi gaire. Bàsicament bolcaré els apunts que prenc en trossets de paper, o en un mail que m'envio a mi mateix, just quan acabo de veure la peli o llegir el llibre. M'agradaria complementar-ho amb fotos i enllaços i arguments més explicats, però no dono a l'abast.)


Guy Delisle amb fill i filla. Coses quotidianes, traient la punta d'humor. Són coses que passen o poden passar. Un "pèl" exagerades, sí. En moltes t'hi pots sentir identificat, sinó totalment, en gran part. Si tens fills, clar. Si no en tens, potser sembla bèstia, però no ho és tant....

Dibuix simple, poc text. Es llegeix molt ràpid. Potser el format és la pega del llibre: llibre petit -> pàgina petita = moltes pàgines. I com es llegeix tant ràpid, resulta una mica incòmode anar passant tanta pàgina, ja que hi ha molts silencis o moltes vinyetes mudes.

A destacar l'acudit del nen sospitant qui és el Ratoncito Pérez, el curs de natació de la filla, el dibuix que fa la filla per son pare, o el pare pretenent que el fill deixi la DS i l'ajudi a arreglar l'aigüera.


Recomanable? Sí. Curt, ràpid, val la pena. Imprescindible? Tant tant potser no, però val la pena. Sobretot si tens fills. 






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada