20 d’abr. 2013

La part dels àngels


La part dels àngels (2012)

Director: Ken Loach
Intèrprets: Paul Brannigan (com a Robbie), Siobhan Reilly (com a Leonie), John Henshaw (com a Harry), Gary Maitland (com a Albert), William Ruane (com a Rhino), Jasmin Riggins (com a Mo), Scott Dymond (com a Willy), Scott Kyle (com a Clancy)


(n. de l'a.: res, que no hi ha manera de portar-ho al dia. No em pensava pas que em portés tanta feina fer les actualitzacions, ni que arribaria a veure tantes pelis i escoltar tants discos i llegir tants llibres i anar a tants llocs. Bé, potser tampoc tinc un consum molt alt de tot això, però sigui com sigui, no pensava que em portés tanta feina tot plegat. Així que seguiré entrant els resums a sac, sense matar-m'hi gaire. Bàsicament bolcaré els apunts que prenc en trossets de paper, o en un mail que m'envio a mi mateix, just quan acabo de veure la peli o llegir el llibre. M'agradaria complementar-ho amb fotos i enllaços i arguments més explicats, però no dono a l'abast.)



Peli del Ken Loach. Escocesa. Pocs actors, i no coneguts. Promet. I molt. I no defrauda.

Va d'uns joves inadaptats. Un és violent i té la novia prenyada, i li fan fer treballs socials. El monitor que té l'introdueix en el món del whisky. La colla planeja robar-ne un de molt car i revendre'l per treure pasta. Al final, ho mig aconsegueixen, i el protagonista troba feina i tot, i pot marxar amb la novia i el fill.

Està bé. I passes l'estona, que és del que es tracta. explica moltes coses sobre el whisky. Entretinguda, ben explicada. I té tocs molt bons. Al paperet que vaig escriure després dela peli vaig posar "Mona Lisa col·lega de l'einstein". No recordo que significa, però deu ser un d'aquests tocs bons.

Recomanable? Sí, molt. Imprescindible? Home, potser no tant. Però és una peli que val la pena, i si no en tens cap més a mà.... 












Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada