19 d’abr. 2013

Masacre 1. Tú puedes ser el héroe


Masacre 1. Tú puedes ser el héroe

Guió: Joe Kelly 


(n. de l'a.: res, que no hi ha manera de portar-ho al dia. No em pensava pas que em portés tanta feina fer les actualitzacions, ni que arribaria a veure tantes pelis i escoltar tants discos i llegir tants llibres i anar a tants llocs. Bé, potser tampoc tinc un consum molt alt de tot això, però sigui com sigui, no pensava que em portés tanta feina tot plegat. Així que seguiré entrant els resums a sac, sense matar-m'hi gaire. Bàsicament bolcaré els apunts que prenc en trossets de paper, o en un mail que m'envio a mi mateix, just quan acabo de veure la peli o llegir el llibre. M'agradaria complementar-ho amb fotos i enllaços i arguments més explicats, però no dono a l'abast.)



Primera lectura d'aquest personatge com a protagonista. El dibuix és molt modern, amb colors molt vius, molt d'ordinador, pocs fons, gairebé caricaturitzant. I hi ha mnolt de text. No callen, no pots respirar. I veiem a Masacre, que és un mercenari, com afronta diferents missions.

La traducció falla amb el tema dels localismes (citen les Pastilles Juanola, per exemple). Si bé és cert que si possessin els acudits diguem-ne originals no es pillarien pel fer de ser coses diguem-ne d'allà, tampoc acaba de quadrar molt veure personatges americans a Amèrica fent bromes i comentaris que no són d'allà. 

No m'acaba d'emocionar. A mig tomo em plantejo deixar-lo, però continuo. Al final la cosa s'arregla una mica. Apareixen també Hulk i Daredevil. El creuament amb l'Spiderman és, si més no, curiós. I té algun punt bastant bo, amb cliffhangers bastant interessants. Però en general.... No sé, no m'acaba de fer el pes. Suposo que és el tipus d'humor absurd aquest que té, amb el que no acabo de connectar. I sí, en Masacre és un bocamoll. Molt. Potser massa i tot. Cansa una mica. 

El dibuix massa modern, i com la història tampoc m'enganxa.... Doncs això: sense gaires ganes de llegir més Masacre. Hi ha coses més interessants....

Recomanable? Només per provar com és el personatge, si tens curiositat. Però vaja, que tampoc et perds res. Imprescindible? No.








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada